تبلیغات
قران كریم - آیا توسّل مؤثر دانستن غیر خدا و شرك نیست؟
  
 قران كریم
رفع شبهات دین و جواب به سوالات و متن نهج البلاغه و تفسیر قرآن
آخرین مطالب
معرفی سایت سئوقالبفا
ریاضت چند نوع است؟ كدام نوع جایز و كدام غیر جایز است؟
آوای كافی
عطش
ریاضتهایى كه در مكاتب غیراسلامى وجود دارد و باعث توانایى هایى در انسان مى شود، چه حكمى دارد؟
لیست کامل
 
آرشیو مطالب
هفته اول فروردین 1392
هفته اول فروردین 1390
هفته چهارم اسفند 1389
هفته سوم اسفند 1389
هفته دوم اسفند 1389
لیست کامل
 
پیوندهای روزانه
زندگی زیباست-باشگاه پرواز!
دانشگاه پیام نور قوچان
وبلاگ شخصی فرشید صفدری
سایت طنز | سرگرمی | عاشقانه | آموزشی | خنده و شادی هم میهن
دختر بانمک
لیست کامل
ارسال لینک برای تبادل لینک
 
پیوندها
بچه ایرونی
سایت شتا
سایت آموزش آیفون
قیمت و نرخ ارز بانک مرکزی
جاوید الکترونیک تعمیرات تخصصی
لیست کامل
 

آیا توسّل مؤثر دانستن غیر خدا و شرك نیست؟

متن سوال: آیا توسّل مؤثر دانستن غیر خدا و شرك نیست؟

متن پاسخ: شفاعت گنه كاران، ممكن است در مراحل گوناگون پس از مرگ، صورت بگیرد:

1. برزخ/

2. موافق قیامت/

3. پس از دخول در جهنم و مدت‏ها تحمل عذاب دوزخ/

با توجّه به این مراحل، روشن می‏شود كه میان آن دسته روایاتی كه شفاعت را در حق سبك شمرندگان نماز جاری نمی‏داند و یا مجازات زناكار را دخول در جهنم و عذاب‏های آن می‏داند؛ با دسته دیگری از روایات كه ذره‏ای از ایمان را موجب بهره‏مندی از شفاعت می‏داند، منافاتی وجود ندارد. در حقیقت بر اساس دسته اول روایات،{1} شفاعت در مرحله اول و دوم، شامل حال سبك شمرندگان نماز، یا زناكاران نمی‏شود و چنین كسانی پس از دخول در جهنم و تحمل سالیان دراز عذاب دردناك، استحقاق و قابلیت شفاعت را پیدا می‏كنند و بالاخره با شفاعت نجات می‏یابند/

امام باقر(ع) می‏فرماید: «گروهی از مردم در آتش جهنم می‏سوزند تا اینكه گداخته می‏شوند، آن گاه شفاعت نجاتشان می‏دهد».{2}

بنابراین بهره‏مندی از شفاعت، بستگی به میزان تحصیل شرایط آن (ایمان و عمل صالح) دارد. پس مقصود از نجات یافتن كسی كه ذره‏ای ایمان در دل دارد، این است كه بالاخره ایمان او سبب نجاتش خواهد شد؛ هر چند پس از تحمل سالیان دراز عذاب جنهم باشد. در مقابل، كسانی كه به طور كلی از ایمان محروم‏اند و دین و عمل آنها مورد رضایت خداوند نیست (مشركان، كافران، ناصبیان و دشمنان رسول اكرم و خاندان او) محروم از شفاعت بوده و در عذاب جهنم جاودانه و همیشگی خواهند بود/



[1].كافی، ج 5، ص 476، ح 9؛ من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 31، ح 70/

[2].میزان الحكمه، ج 1، ص 475، ح 2940/




لینک دانلود


ادامه مطلب
متن سوال: آیا توسّل مؤثر دانستن غیر خدا و شرك نیست؟

متن پاسخ: شفاعت گنه كاران، ممكن است در مراحل گوناگون پس از مرگ، صورت بگیرد:

1. برزخ/

2. موافق قیامت/

3. پس از دخول در جهنم و مدت‏ها تحمل عذاب دوزخ/

با توجّه به این مراحل، روشن می‏شود كه میان آن دسته روایاتی كه شفاعت را در حق سبك شمرندگان نماز جاری نمی‏داند و یا مجازات زناكار را دخول در جهنم و عذاب‏های آن می‏داند؛ با دسته دیگری از روایات كه ذره‏ای از ایمان را موجب بهره‏مندی از شفاعت می‏داند، منافاتی وجود ندارد. در حقیقت بر اساس دسته اول روایات،{1} شفاعت در مرحله اول و دوم، شامل حال سبك شمرندگان نماز، یا زناكاران نمی‏شود و چنین كسانی پس از دخول در جهنم و تحمل سالیان دراز عذاب دردناك، استحقاق و قابلیت شفاعت را پیدا می‏كنند و بالاخره با شفاعت نجات می‏یابند/

امام باقر(ع) می‏فرماید: «گروهی از مردم در آتش جهنم می‏سوزند تا اینكه گداخته می‏شوند، آن گاه شفاعت نجاتشان می‏دهد».{2}

بنابراین بهره‏مندی از شفاعت، بستگی به میزان تحصیل شرایط آن (ایمان و عمل صالح) دارد. پس مقصود از نجات یافتن كسی كه ذره‏ای ایمان در دل دارد، این است كه بالاخره ایمان او سبب نجاتش خواهد شد؛ هر چند پس از تحمل سالیان دراز عذاب جنهم باشد. در مقابل، كسانی كه به طور كلی از ایمان محروم‏اند و دین و عمل آنها مورد رضایت خداوند نیست (مشركان، كافران، ناصبیان و دشمنان رسول اكرم و خاندان او) محروم از شفاعت بوده و در عذاب جهنم جاودانه و همیشگی خواهند بود/



[1].كافی، ج 5، ص 476، ح 9؛ من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 31، ح 70/

[2].میزان الحكمه، ج 1، ص 475، ح 2940/




لینک دانلود

دسته موضوعی:شبهات,
منبع:آیا توسّل مؤثر دانستن غیر خدا و شرك نیست؟,
keyword:متن سوال: آیا توسّل مؤثر دانستن غیر خدا و شرك نیست؟ متن پاسخ: شفاعت گنه كاران,ممكن است در مراحل گوناگون پس از مرگ,صورت بگیرد: 1. برزخ/ 2. موافق قیامت/ 3. پس از دخول در جهنم و مدت‏ها تحمل عذاب دوزخ/ با توجّه به این مراحل,روشن می‏شود كه میان آن دسته روایاتی كه شفاعت را در حق سبك شمرندگان نماز جاری نمی‏داند و یا مجازات زناكار را دخول در جهنم و عذاب‏های آن می‏داند؛ با دسته دیگری از روایات كه ذره‏ای از ایمان را موجب بهره‏مندی از شفاعت می‏داند,منافاتی وجود ندارد. در حقیقت بر اساس دسته اول روایات,{1} شفاعت در مرحله اول و دوم,شامل حال سبك شمرندگان نماز,یا زناكاران نمی‏شود و چنین كسانی پس از دخول در جهنم و تحمل سالیان دراز عذاب دردناك,استحقاق و قابلیت شفاعت را پیدا می‏كنند و بالاخره با شفاعت نجات می‏یابند/ امام باقر(ع) می‏فرماید: «گروهی از مردم در آتش جهنم می‏سوزند تا اینكه گداخته می‏شوند,آن گاه شفاعت نجاتشان می‏دهد».{2} بنابراین بهره‏مندی از شفاعت,بستگی به میزان تحصیل شرایط آن (ایمان و عمل صالح) دارد. پس مقصود از نجات یافتن كسی كه ذره‏ای ایمان در دل دارد,این است كه بالاخره ایمان او سبب نجاتش خواهد شد؛ هر چند پس از تحمل سالیان دراز عذاب جنهم باشد. در مقابل,كسانی كه به طور كلی از ایمان محروم‏اند و دین و عمل آنها مورد رضایت خداوند نیست (مشركان,كافران,ناصبیان و دشمنان رسول اكرم و خاندان او) محروم از شفاعت بوده و در عذاب جهنم جاودانه و همیشگی خواهند بود/ [1].كافی,ج 5,ص 476,ح 9؛ من لا یحضره الفقیه,ج 4,ص 31,ح 70/ [2].میزان الحكمه,ج 1,ص 475,ح 2940/ لینک دانلود,آیا توسّل مؤثر دانستن غیر خدا و شرك نیست؟,
- - -
+نظر();
 
محصولات تصادفی





منوی اصلی
خانه
قرعه کشی ایران مارکت سنتر
رهگیری ایران مارکت سنتر
گفتگو با مدیر
پیام به مدیر
RSS
Atom
 
موضوعات مطالب
شبهات
ترتیل قرآن
محصولات ایران مارکت سنتر
محصولات فروشگاه اینترنتی فروش
تصاویر مذهبی عکس مذهبی
سخنرانی مذهبی
نرم افزار مذهبی
مداحی خوانی مذهبی مرثیه خوانی و مولودی خوانی مذهبی
 
کلمات کلیدی
سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده
پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش
ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل
محرم
مداحی
 
نظر سنجی
برای چه کاری وارد وبلاگ شدید؟





 
جستجو





 
آمار
کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد کل مطالب :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
 
سایر امکانات
 


تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.ShiaTheme.com