تبلیغات
قران كریم - آیا «یا علی» و «یا حسین» گفتن مصداق خواندن غیر خدانیست
  
 قران كریم
رفع شبهات دین و جواب به سوالات و متن نهج البلاغه و تفسیر قرآن
آخرین مطالب
معرفی سایت سئوقالبفا
ریاضت چند نوع است؟ كدام نوع جایز و كدام غیر جایز است؟
آوای كافی
عطش
ریاضتهایى كه در مكاتب غیراسلامى وجود دارد و باعث توانایى هایى در انسان مى شود، چه حكمى دارد؟
لیست کامل
 
آرشیو مطالب
هفته اول فروردین 1392
هفته اول فروردین 1390
هفته چهارم اسفند 1389
هفته سوم اسفند 1389
هفته دوم اسفند 1389
لیست کامل
 
پیوندهای روزانه
زندگی زیباست-باشگاه پرواز!
دانشگاه پیام نور قوچان
وبلاگ شخصی فرشید صفدری
سایت طنز | سرگرمی | عاشقانه | آموزشی | خنده و شادی هم میهن
دختر بانمک
لیست کامل
ارسال لینک برای تبادل لینک
 
پیوندها
بچه ایرونی
سایت شتا
سایت آموزش آیفون
قیمت و نرخ ارز بانک مرکزی
جاوید الکترونیک تعمیرات تخصصی
لیست کامل
 

آیا «یا علی» و «یا حسین» گفتن مصداق خواندن غیر خدانیست

متن سوال: آیا «یا علی» و «یا حسین» گفتن مصداق خواندن غیر خدانیست كه به صراحت در قرآن كریم نهی شده است: «فلا تدعوا مع الله أحداً»؟

متن پاسخ: مقصود از دعا و خواندن در آیه شریفه «أنّ المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحداً»;{1} هر نوع خواندن غیر خدا نیست؛ بلكه آن خواندنی است كه عبادت و پرستش غیر خدا و مصداق شرك در عبادت است/

در قرآن مواردی هست كه از عبادت و پرستش به «دعا و خواندن» تعبیر شده است؛ از جمله: «ادعونی أستجب لكم انّ الذین یستكبرون عن عبادتی سید خلون جهنّم داخرین»;{2} «بخوانید مرا تا اجابت كنم شما را، كسانی كه از عبادت من كبر می‏ورزند، به زودی و با خواری وارد دوزخ می‏گردند»/

مقصود از خواندن در آیه «فلا تدعوا»، به قرینه «ان المساجد لله» خواندن به نحو عبادت است كه اعتقاد به الوهیت یا ربوبیت، یكی از اركان آن است/

شاهد دیگر، كلمه «مع الله» است كه نشان می‏دهد مقصود از خواندن در آیه شریفه، خواندنی است كه در آن كسی هم رتبه، هم شأن و شریك خداوند قرار داده شده است؛ نه هر گونه خواندن و درخواست كمك از كسی/

ذكر «یا علی» و «یا حسین» و بردن نام اولیای الهی، كمك خواستن از آبرومندان درگاه الهی - به عنوان واسطه‏های فیض او - است؛ از این‏رو به یكی از انواع توسّل برمی گردد و روشن شد كه این توسّل، صحیح است و شرك در ربوبیت یا عبادت نیست/



[1].جن (72)، آیه 18/

[2].غافر(40)، آیه 60/

لینک دانلود


ادامه مطلب
متن سوال: آیا «یا علی» و «یا حسین» گفتن مصداق خواندن غیر خدانیست كه به صراحت در قرآن كریم نهی شده است: «فلا تدعوا مع الله أحداً»؟

متن پاسخ: مقصود از دعا و خواندن در آیه شریفه «أنّ المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحداً»;{1} هر نوع خواندن غیر خدا نیست؛ بلكه آن خواندنی است كه عبادت و پرستش غیر خدا و مصداق شرك در عبادت است/

در قرآن مواردی هست كه از عبادت و پرستش به «دعا و خواندن» تعبیر شده است؛ از جمله: «ادعونی أستجب لكم انّ الذین یستكبرون عن عبادتی سید خلون جهنّم داخرین»;{2} «بخوانید مرا تا اجابت كنم شما را، كسانی كه از عبادت من كبر می‏ورزند، به زودی و با خواری وارد دوزخ می‏گردند»/

مقصود از خواندن در آیه «فلا تدعوا»، به قرینه «ان المساجد لله» خواندن به نحو عبادت است كه اعتقاد به الوهیت یا ربوبیت، یكی از اركان آن است/

شاهد دیگر، كلمه «مع الله» است كه نشان می‏دهد مقصود از خواندن در آیه شریفه، خواندنی است كه در آن كسی هم رتبه، هم شأن و شریك خداوند قرار داده شده است؛ نه هر گونه خواندن و درخواست كمك از كسی/

ذكر «یا علی» و «یا حسین» و بردن نام اولیای الهی، كمك خواستن از آبرومندان درگاه الهی - به عنوان واسطه‏های فیض او - است؛ از این‏رو به یكی از انواع توسّل برمی گردد و روشن شد كه این توسّل، صحیح است و شرك در ربوبیت یا عبادت نیست/



[1].جن (72)، آیه 18/

[2].غافر(40)، آیه 60/

لینک دانلود

دسته موضوعی:شبهات,
منبع:آیا «یا علی» و «یا حسین» گفتن مصداق خواندن غیر خدانیست,
keyword:متن سوال: آیا «یا علی» و «یا حسین» گفتن مصداق خواندن غیر خدانیست كه به صراحت در قرآن كریم نهی شده است: «فلا تدعوا مع الله أحداً»؟ متن پاسخ: مقصود از دعا و خواندن در آیه شریفه «أنّ المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحداً»;{1} هر نوع خواندن غیر خدا نیست؛ بلكه آن خواندنی است كه عبادت و پرستش غیر خدا و مصداق شرك در عبادت است/ در قرآن مواردی هست كه از عبادت و پرستش به «دعا و خواندن» تعبیر شده است؛ از جمله: «ادعونی أستجب لكم انّ الذین یستكبرون عن عبادتی سید خلون جهنّم داخرین»;{2} «بخوانید مرا تا اجابت كنم شما را,كسانی كه از عبادت من كبر می‏ورزند,به زودی و با خواری وارد دوزخ می‏گردند»/ مقصود از خواندن در آیه «فلا تدعوا»,به قرینه «ان المساجد لله» خواندن به نحو عبادت است كه اعتقاد به الوهیت یا ربوبیت,یكی از اركان آن است/ شاهد دیگر,كلمه «مع الله» است كه نشان می‏دهد مقصود از خواندن در آیه شریفه,خواندنی است كه در آن كسی هم رتبه,هم شأن و شریك خداوند قرار داده شده است؛ نه هر گونه خواندن و درخواست كمك از كسی/ ذكر «یا علی» و «یا حسین» و بردن نام اولیای الهی,كمك خواستن از آبرومندان درگاه الهی - به عنوان واسطه‏های فیض او - است؛ از این‏رو به یكی از انواع توسّل برمی گردد و روشن شد كه این توسّل,صحیح است و شرك در ربوبیت یا عبادت نیست/ [1].جن (72),آیه 18/ [2].غافر(40),آیه 60/ لینک دانلود,آیا «یا علی» و «یا حسین» گفتن مصداق خواندن غیر خدانیست,
- - -
+نظر();
 
محصولات تصادفی





منوی اصلی
خانه
قرعه کشی ایران مارکت سنتر
رهگیری ایران مارکت سنتر
گفتگو با مدیر
پیام به مدیر
RSS
Atom
 
موضوعات مطالب
شبهات
ترتیل قرآن
محصولات ایران مارکت سنتر
محصولات فروشگاه اینترنتی فروش
تصاویر مذهبی عکس مذهبی
سخنرانی مذهبی
نرم افزار مذهبی
مداحی خوانی مذهبی مرثیه خوانی و مولودی خوانی مذهبی
 
کلمات کلیدی
سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده
محرم
مداحی
پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش
ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل
 
نظر سنجی
برای چه کاری وارد وبلاگ شدید؟





 
جستجو





 
آمار
کل بازدید:
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد کل مطالب :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
 
سایر امکانات
 


تمامی حقوق محفوظ می باشد!

www.ShiaTheme.com